lørdag 11. juni 2011

God sommer!

Dette blir muligens det siste fra meg på en stund. Vi drar på ferie og blir borte den kommende måneden. Internett-forbindelsen er så som så, men det kan hende, hvis jeg finner noe å blogge om, at jeg leter opp en internettkafé for å skrible ned noen tanker. I så fall blir det trolig noe om mennesker og natur. Jeg har alt puttet relevant litteratur i sekken. Ellers tar jeg med min iPod med mengder av uhørte podkaster, som forhåpentligvis -- hvis ikke den italienske solen sløver alle sanser -- kan sette igang ett eller annet. Som ferielektyre tar jeg blant annet med meg The Making of a Philosopher av Colin McGinn. Kanskje finner jeg noe interessant der. Men av erfaring vet jeg at jeg alltid har for store ambisjoner for ferien, så vi får se....

GOD SOMMER!

Til slutt noen sommer-anbefalinger.

Philsosophy Bites: klassikeren blant filosofi-podkaster.
Philosophy Talk: lettbent, men ikke lettvint radiofilosofi.
Rationally Speaking: "the program that explores the borderlines between reason & nonsens."

Broom of the System: en roman med Wittgenstein-koblinger av David Foster Wallace.
Djuren i kulturen: Kort og lettlest om et viktig tema. Filosofisk nybrottsarbeid av Pär Segerdahl.

Armadillo: en av mine viktige filmopplevelser dette året.
Smaken av hund: en dokumentarfilm som indirekte anbefaler grønnsaker på grillen i sommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar